راهکارهایی جهت افزایش امنیت اتومبیل

حمل و نقل
راهکارهایی جهت افزایش امنیت اتومبیل

افزایش امنیت اتومبیل‌ها یکی از دغدغه‌های مهم صاحبان خودرو در کشور ماست. بنا بر آمارهای منتشر شده، سرقت اتومبیل در سال‌های اخیر به مراتب بیشتر شده و همین امر بر ضرورت ایجاد راهکارهایی جهت افزایش امنیت اتومبیل‌ها، تاکید کرده‌است.

با ما همراه باشید تا در ادامه‌ی این مقاله به بررسی روش‌هایی موثر جهت جلوگیری از سرقت خودروها، بپردازیم.

 

خودرو را در محل‌های امن، پارک کنید.

نخستین موردی که لازم است به آن توجه کنید، محلی است که برای پارک خودروی خود انتخاب می‌کنید. سعی کنید همواره خودروی خود را در محل‌های روشن، پررفت‌وآمد و نزدیک به مکان‌هایی چون بانک‌ها و ادارات دولتی که دوربین‌های امنیتی فعال دارند، پارک کنید و از ترک‌کردن خودرو در جاهای تاریک و خلوت خودداری کنید. همچنین در صورتی که از پارکینگ‌های عمومی استفاده می‌کنید از پارک‌کردن اتومبیل در مسیرهای خروجی پارکینگ و نقاط خلوت و گوشه‌های آن، اجتناب فرمایید.

 

از قفل‌بودن درب‌های خودرو، اطمینان حاصل کنید.

یکی دیگر از مواردی که لازم است رعایت کنید، چک‌کردن قفل درب‌های ماشین پیش از ترک‌کردن آن، است. ممکن است کمی دور از ذهن و ساده باشد، اما یکی از عمده‌ترینُ دلایل سرقت‌های مرتبط با اتومبیل بر اثر فراموشی قفل‌کردن درب‌های خودرو، اتفاق می‌افتد.

از انواع قفل‌های فرمان، پدال و چرخ استفاده کنید.

 استفاده‌کردن از انواع قفل‌هایی که می‌توانند فرمان، پدال و یا چرخ ماشین را، متوقف سازند نیز یکی از مهم‌ترین راهکارهای افزایش ایمنی خودرو است. معمولا توصیه می‌شود یک قفل فرمان همواره در اتومبیل موجود باشد و در صورت نیاز به پارک‌کردن ماشین، از آن برای حفظ امنیت خودرو، استفاده شود.

نصب قفل کاپوت.

قطعات باارزشی چون باتری و رایانه‌ی خودرو، درون کاپوت یا محفظه‌ی موتور ماشین قرار دارند. از آن‌جایی که دسترسی سارقین حرفه‌ای به کاپوت ماشین، به آسانی صورت می‌گیرد؛ بهره‌بردن از یک قفل کاپوت، می‌تواند کمک شایانی به افزایش امنیت خودروی شما کند.

از قفل‌های زاپاس استفاده کنید.

لاستیک زاپاس خودرو، یکی از وسایل جانبی موردعلاقه‌ی سارقین است. محل نگهداری آن معمولا در صندوق عقب قراردارد و باز کردن درب صندوق و سرقت لاستیک، کار بسیاری راحتی برای سارقین است. در این مورد معمولا پیشنهاد می‌شود جهت جلوگیری از سرقت، یک قفل زاپاس بر روی لاستیک یدک، نصب شود.

وسایل ارزشمند و گران‌قیمت را در خودرو نگذارید.

یکی از مواردی که موجب جلب توجه سارقین به یک خودرو می‌شود، حضور اشیای گران‌قمیت همچون گوشی و لپ‌تاپ یا کیف پول در نقطه‌ای از ماشین است که به راحتی به چشم می‌آید. حتما پیش از ترک‌کردن خودرو، اشیاء ارزشمند خود را از ماشین خارج یا پنهان کنید تا موردی برای تحریک سارقین نباشند.

از قفل پنل ضبط، جهت افزایش ایمنی سیستم صوتی استفاده کنید.

با پیشرفت تکنولوژی و تمایل بیشتر افراد برای استفاده‌کردن از سیستم‌های صوتی گران‌قیمت و باکیفیت، سرقت این سیستم‌ها در سال‌های اخیر، افزایش پیدا کرده‌است. پیشنهاد ما این است که با خرید و نصب قفل پنل ضبط، از به سرقت‌رفتن سیستم صوتی‌تان، جلوگیری کنید.

تهیه‌ی ردیاب، مطمئن‌ترین روش جلوگیری از سرقت خودرو

در نهایت راه‌حلی که امنیت اتومبیل شما را به صورت کامل تامین می‌کند، تهیه‌ی ردیاب خودرو (GPS) و استفاده از سیستم کنترل و مدیریت آن است. معمولا انواع مختلفی از ردیاب‌ها وجود دارند که اطلاعات و داده‌های گوناگونی را در اختیار مخاطبین قرار می‌دهند؛ از ردیاب‌های ساده‌ای که صرفا موقعیت خودرو را نشان می‌دهند تا ردیاب‌های پیشرفته‌تری که امکان قطع سیستم برق خودرو و تماس با مراکز امنیتی را فراهم می‌کنند. معمولا ردیاب‌ها را بر اساس نحوه‌ی کارکرد یا نوع اتصال، به دسته‌بندی‌های گوناگونی تقسیم می‌کنند و شما بنا بر نیاز خود، می‌توانید دست به خرید آن‌ها بزنید. برای آشنایی بیشتر با سیستم‌های ردیاب خودرو، توصیه می‌کنیم مقاله‌ی  «توضیح کامل و جامع ردیاب خودرو» را حتما مطالعه بفرمایید.