راه‌هایی برای جلوگیری از سرقت بار ماشین‌های سنگین

حمل و نقل

یکی از مسائلی که همواره نگرانی‌های بسیاری را برای صاحبان کسب‌وکارهای مرتبط با حمل و نقل ایجاد می‌کند، مسئله‌ی سرقت بار در حین جابه‌جایی است. این مسئله نه تنها موجب آسیب به صاحبان بار می‌شود، بلکه برای رانندگان نیز، خطرناک است و ممکن است باعث آسیب‌رساندن به آن‌ها شود. در این مقاله روش‌هایی را برای جلوگیری از سرقت بار ماشین‌های سنگین برای شما ارائه کرده‌ایم؛ با ما همراه باشید.

 

هوشمندانه پارک کنید.

باید بدانید که صرفا توقف خودرو در مکانی پر رفت و آمد، نمی‌تواند امنیت بار شما را تضمین کند. راه‌حلی که در این مواقع معمولا پیشنهاد می‌شود، پارک‌کردن خودرو به گونه‌ایست که امکان باز کردن درب کانتینر آن وجود نداشته‌باشد. به عنوان مثال می‌توانید به گونه‌ای پارک کنید که درب کانتینر مقابل دیوار باشد و بازکردن آن ممکن نباشد. یا اینکه ماشین را بین سایر ماشین‌ها و نزدیک به آن‌ها پارک کنید.

از نقاط مستعد سرقت، آگاه باشید.

همواره پیش از حرکت در یک مسیر، درباره‌ی آن منطقه و میزان سرقت و خطرات احتمالی آن، جستجو کنید و اگر در مسیر پیش رویتان، سرقت به صورت متعدد اتفاق می‌افتد؛ نسبت به افزایش امنیت خودرو و بار خود، توجه بیشتری نشان دهید.

مناطق خطر آفرین را، بشناسید.

معمولا مسیر حرکت شما از مکانی که کالاها را بارگیری می‌کنید تا حدود ۳۰۰ کیلومتر پس از آن، مسیری است که بیشترین احتمال سرقت را دارد. سعی کنید تا حد امکان از توقف در این مسیر خودداری کنید.

تا حد ممکن از توقف و ترک‌کردن خودرو، پرهیز کنید.

همانگونه که پیش از این نیز اشاره کردیم، تا جایی که می‌توانید از توقف در مسیر خودداری کنید، مخصوصا توقف در مکان‌های خلوت. در صورتی که برای توقف اضطراری وجود داشت، حتما در جایی بایستید که خودروهای دیگری نیز وجود دارند و مسیر شلوغ و پر ترددی است.

خطرات احتمالی را بررسی کنید.

نخستین کاری که لازم است راننده‌ی خودروی حامل بار انجام دهد، شناسایی خطراتی است که او را تهدید می‌کند. یکی از این خطرات، زمانی است که شما توقف می‌کنید. سارقان از اجبار شما برای توقف در مسیر به خوبی اطلاع دارند و برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند؛ در مرحله‌ی اول بهتر است توقف‌های خود را محدود کنید و فقط در مواقع کاملا ضروری، خودرو را ترک کنید. دومین خطری که شما را تهدید می‌کند، ارزش کالایی‌ است که حمل می‌کنید. طبق آمار چند سال گذشته اقلامی نظیر وسایل الکترونیکی، داروها و مواد غذایی، جزو مواردی هستند که بیشترین میزان سرقت در جاده‌ها را دارند. در صورتی که بار همراهتان، جزو این سه دسته می‌باشد، بهتر است موارد پیش رو را، بیشتر رعایت کنید.

استفاده از سیستم مدیریت ناوگان ردیاب‌ها

یکی از موثرترین راه‌هایی که اخیرا محبوب شده‌است، استفاده از تکنولوژی دستگاه‌های ردیاب (GPS) و سیستم‌های مدیریت ناوگان می‌باشد. این سیستم‌ها علاوه بر اینکه به شما، به عنوان صاحب بار یا مدیر شرکت حمل و نقل یا راننده، این امکان را می‌دهند تا به صورت لحظه‌ای از وضعیت کیفی و کمی بار آگاه باشید، امنیت حمل آن را با بالاترین شکل ممکن می‌رسانند.

ردیاب‌های کانتینری یا انواع دیگر ردیاب‌های موجود در بازار، در شکل‌های گوناگون و امکانات متفاوت وجود دارند. برخی از آن‌ها صرفا موقعیت جغرافیایی بار و ماشین حمل آن را نمایش می‌دهند و برخی دیگر علاوه بر آن، شما را از وضعیت قرارگیری بار، دمای آن و سایر موارد دیگر مطلع می‌کنند. برخی از انواع GPS نیز موجود هستند که دارای دوربین و سیستم شنود و برقراری ارتباط هستند و به مدیران شرکت‌ها این امکان را می‌دهند تا به ساده‌ترین شکل ممکن با راننده ارتباط برقرار کنند و دستورات و تغییرهای لازم را، با او هماهنگ کنند. یکی دیگر از امکانات سیستم‌های ردیاب، ارسال هشدار باز شدن درب کامیون است، از طریق این هشدار مدیر یا راننده خودرو، متوجه باز شدن و ورود افراد دیگر به کانتینر می‌شوند و می‌توانند سریعا از به سرقت رفتن بار، جلوگیری کنند. همچنین اگر شما مدیر یک سیستم ناوگان هستید، می‌توانید با ایجاد محدوده جغرافیایی مجاز، مسیر کلی خودرو هایتان را مشخص کنید و در صورتی که محموله‌ی شما از مسیر خارج شد، سریعا با پلیس تماس گرفته و نسبت به پیدا کردن آن، اقدام کنید. یکی از موارد مهمی که باید در زمان تهیه‌ی سیستم ردیاب به آن توجه شود، نرم‌افزار و پشتیبانی است. شما به عنوان مدیر یا صاحب بار، نیازمند یک سیستم ردیاب با نرم‌افزار کاربری ساده‌ای هستید که بتوانید در هر زمان و به آسان‌ترین شکل ممکن، وضعیت محموله و ماشین حمل آن را، پیگیری کنید. همچنین حضور پشتیبانی بیست و چهار ساعته از سیستم ردیاب، می‌تواند کمک بسیار بزرگی برای شما باشد تا زمانی که برایتان مشکلی ایجاد شد، جهت رفع آن شما را راهنمایی نمایند.

راه‌هایی برای جلوگیری از سرقت بار ماشین‌های سنگین

تیم تولید ردیاب‌های شرکت ابرسو، با ارائه‌ی سیستم‌های مدیریت ناوگان و برخورداری از نرم‌افزارهایی با رابط کاربری ساده و ارائه پشتیبانی بیست و چهار ساعته، به شما در حفظ بار کمک موثری می‌کنند. علاوه بر آن، مشاورین تیم ما، تلاش خود را می‌کنند تا مناسب‌ترین سیستم ردیابی را به شما معرفی و ارائه کنند، زیرا ردیاب‌ها با توجه به نوع کارکردشان به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. پیش از این در مقاله‌ی «توضیح کامل و جامع ردیاب خودرو» به توضیح انواع سیستم‌های GPS و ویژگی‌های هر یک پرداخته‌ایم که مطالعه آن را به شما توصیه می‌کنیم.