مقایسه انواع ردیاب‌های خودرو: کدام یک برای شما مناسب است؟

فناوری

ردیاب خودرو، یک سیستم حرفه ای بسیار کاربردی است؛ که در انواع مختلفی وجود دارد. با نصب یک عدد ردیاب، روی خودرو شخصی، دیگر نباید هیچ نگرانی از لحاظ سرقت آن داشته باشیم؛ چرا که این قطعه کوچک، مکان خودرو را در هر جایی از دنیا ردیابی می کند.

انواع ردیاب خودرو

با توجه به کارآیی بالایی که ردیاب خودرو دارد، امروزه شرکت های تولید کننده فراوانی وجود دارند که پیشرفته ترین انواع آن را تولید می کنند. این سیستم ها قابلیت نصب، روی قسمت های مختلف از داخل کابین خودرو و خارج آن را دارند. در ادامه قصد داریم قوی ترین انواع از سیستم ردیاب خودرو را به شما معرفی کنیم.

ردیاب سیمی

این نوع از ردیاب، می تواند عمل ردیابی خودرو را در تمامی نقاط دنیا بدون مشکل انجام دهد. ردیاب سیمی، جزو اولین و رایج ترین انواع ردیاب است؛ که بسیار قدرتمند عمل کرده و با کمک آن می توان ردیابی خودرو را حتی در دورترین نقاط هم انجام داد. این دستگاه برای فعالیت نیاز به یک منبع انرژی دارد و باید به برق خودرو متصل شود. توجه داشته باشید که فعالیت این ردیاب وابسته به منبع برق است. چنانچه اتصال برق قطع شود؛ سیستم ردیابی هم مختل و از دسترس خارج می گردد. اما باید دانست که به تازگی برخی از انواع ردیاب سیمی تولید شده اند که دارای باتری درونی هستند؛ و تا 72 ساعت بعد از قطع اتصال برق نیز فعالیت داشته و امکان ردیابی را میسر می کنند. نصب این مدل از ردیاب روی خودرو باید به صورت کاملا تخصصی انجام بگیرد.

ردیاب آهنربایی

یکی از ردیاب های همه کاره و بی نظیر است. این ردیاب را می توان در هر قسمتی از اتومبیل نصب کرد. ردیاب آهنربایی در دسته ردیاب های بی سیم قرار دارد؛ و با نام های ردیاب مغناطیسی، پلیسی و مگنتی هم شناخته شده است. تفاوتی ندارد که آن را درون یا بیرون خودرو قرار دهید؛ چرا که در هر صورت ردیابی اتومبیل را به طور دقیق انجام می دهد. این دستگاه، بسیار پر قدرت و کاربردی است و امکان جاساز کردن آن در هر قسمتی از خودرو وجود دارد. جالب است بدانید که ردیاب مذکور، دارای قابلیت شنود هم می باشد که این ویژگی بسیار خوبی برای آن است؛ و در مواقع سرقت خودرو، کمک زیادی به آگاه شدن از نقشه و اهداف سارقان می کند. ردیاب فوق، با استفاده از باطری کار می کند؛ و بعد از یک بازه زمانی چندین ماهه لازم است باطری آن را تعویض کنیم. از مهمترین ویژگی های این ردیاب، باید به ضد آب و ضد ضربه بودن آن اشاره کرد. این ردیاب از هر جهت قوی و کاربردی است و در هر شرایط جوی به خوبی عمل می کند. 

ردیاب فندکی

این ردیاب، یکی از مخفی ترین انواع ردیاب است که باید به قسمت فندکی خودرو نصب گردد. این دستگاه، از نظر ظاهری کاملا شبیه یک شارژر فندکی است به همین خاطر کسی نمی تواند متوجه آن شود. عملیات ردیابی آن بلافاصله بعد از اتصال به فندکی خودرو آغاز می گردد. حال اگر ردیاب از روی فندکی جدا گردد فورا پیامک جدا شدن آن برای مالک اتومبیل ارسال می گردد. یکی مهمترین ویژگی های ردیاب فندکی این است که می توان از سوکت روی آن برای شارژ کردن گوشی موبایل استفاده کرد. 

ردیاب دیاگی

این نوع از جی ‌پی ‌اس دقت و قدرت بالایی در ردیابی خودرو دارد. ردیاب دیاگی در ظاهر ساده به نظر می آید ولی سیستم آن حرفه ای و پر کاربرد است. این ردیاب برای شروع فعالیت، نیاز دارد تا به دیاگ خودرو متصل شود. در هر نوع شرایط آب و هوایی به خوبی فعالیت می کند و محل خودرو را در هر مکانی نشان می دهد. فرقی ندارد خودرو روشن یا خاموش باشد؛ در هر صورت ردیاب دیاگی محل دقیق آن را نشان می دهد. این جی پی اس هم برای فعالیت نیاز به اتصال برق دارد و در صورتی که از دیاگ جدا گردد؛ ردیابی توسط آن مختل می شود.

null

مزایای نصب ردیاب روی خودرو

همانطور که از نام این قطعه هم می توان دریافت وجود آن امکان تعیین مسیر حرکت خودرو را به ما نشان می دهد. در زمان حاضر، خودرو شخصی یکی از گران ترین و مهمترین سرمایه های زندگی هر فردی می باشد. یکی از بهترین روش هایی که امنیت خودرو شما را در قبال سارقان حرفه ای افزایش می دهد؛ مجهز کردن آن به ردیاب است. در قسمت فوق با مقایسه ردیاب خودرو در انواع مختلف، تا حدودی شما را با بهترین و قدرتمندترین انواع ردیاب آشنا کردیم. این قطعه کوچک اما کاربردی، می تواند به شما این امکان را بدهد که حتی در صورت سرقت خودرو شخصی هم امید خود را از دست ندهید. زمانی که یک جی پی اس قوی روی ماشین شما وجود داشته باشد؛ هر چند سارقان آن را به دورترین نقاط هم منتقل کرده باشند باز هم امکان پیدا کردن آن به طور صد در صد وجود خواهد داشت. ردیاب، قطعه ای پیشرفته است که در همه حال کاربرد خود را دارا می باشد. از آنجایی که مسیر حرکت و توقف ماشین توسط ردیاب بر روی تلفن همراه شما نمایش داده می شود؛ پس در هر لحظه می توانید از مکان و مسیر آن مطلع شوید.

خرید ردیاب خودرو

انتخاب ردیاب خودرو، برای هر شخصی اهمیت دارد چرا که امنیت خودرو به این قطعه وابسته است. با این که در بازار نمونه های مختلفی از ردیاب وجود دارند؛ اما شما باید با خیال مطمئن، قوی ترین نوع را از لین آنها انتخاب کنید. پیشنهاد ما برای خرید ردیاب این است که نوعی از آن را انتخاب کنید که در هر شرایطی بتواند عمل ردیابی را بدون قطع اتصال انجام دهد. معمولا ردیاب هایی که نیازی به شارژ دائم ندارند بهترین انتخاب خواهند بود. البته باید انتخاب ردیاب خودرو را از مراکز معتبر انجام داد؛ زیرا تنها در این صورت موفق به خرید کاربردی ترین نوع ردیاب خودرو خواهیم بود. ردیاب ها با توجه به نوع و سطح پیشرفته ای که دارند با قیمت های مختلفی عرضه می شوند. پیش از خرید ردیاب، ابتدا باید در مورد انواع آن تحقیقاتی انجام دهید؛ سپس با مقایسه آنها با هم، بهترین نوع را انتخاب نمایید.